søndag 7. oktober 2012

Mountain TRUE Happiness

HELDIGE oss fikk verdens BESTE høstferie-weekend på høyfjellet hos min vanvittig herlige, eksentriske, inspirerende, filosoferende vegeterianer av en miljøkjempende businessmann; kule, kule onkel Reidar!
For dere som har fulgt meg en stund, så vet dere at han er en av mine fremste mentorer. Han er 78 år, har fått fire barn etter fylte 66 og bor året rundt på fjellet, i skogen eller ved sjøen hvor han lever og  underviser ungene sine sammen med sin fantastiske kone...
... og hvis noen tenker: - Stakkars barn som bor så isolert, kan jeg fortelle at disse to, mine flotte fettere, Magnus & Andreas, har nettopp blitt testet av rektoren i kommunen for sine fagkunnskaper, hvor det viste seg at de var laaangt over kunnskapsnivået i alle fag... Det kan jeg skrive under på! (Og sønnen min på 12 kommer hjem og har lært seg både Poker, Black Jack, karate og boksing - av sine hytteboende "fettere". Jadda..)
Her er vi samlet med barneflokkene våre og vurderer Eggedalsfjellene som snart skal bestiges - HARDCORE! Vi snakker barn på 10 og 12 som går uten sokker i joggesko gjennom lyng og myr kilometer etter kilometer... 
Mor og datter
Det ikke-vegeterende byfolket tyr til bål og grillpølser...
... og mor i røyken (iført sønnens lue og mannens slalombukse)
Jeg er kanskje ikke den sprekeste i fjellet, men tar det igjen på badingen. Dagens fjellbad i 5 grader - 
V I D U N D E R L I G!


Perfekt avslutning på en perfekt helg: Nydelig (my favourite) akevitt og kortspill!
DA er jeg klar for en ny uke!

1 kommentar:

  1. Them which has a marvelous free gift for anyone who has a tiny food
    preparation believe that is the owner of a single glamour camper truck.

    Obtain finish of your respective plaits plus a Blax our hair bracelets probably a type of pure cotton.

    Mostly, these items take many linked to assured christmas gifts, including
    toasters while cleaners. It is incredibly capable at disguising tastelessness of fake, extremely meat.


    my weblog ... oster wide toaster

    SvarSlett

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.