fredag 28. desember 2012

DYR

Kanskje er det fordi jeg er oppvokst på gård på landet, jeg vet ikke, men når jeg ser rundt meg i julehuset mitt er det en aldri så liten "overload" av dyr. Har fundert litt over saken her på mårrakvisten, og kommet frem til at dyr (levende eller i interiøret) både gir meg ro og energi.
Skogens dyr og katter gir meg RO! Hester og leoparder gir meg ENERGI! Fire favoritter! Disse opptrer på malerier, i plastfigurer, på bordet, på klær og skjerf og i hagen. Her noen snapshots av de som er hos meg akkurat nå. 
På spisebordet: Sønnens leke-elg og hjort som jeg har malt med sølv. En ugle og et rådyr i porselen (loppisfunn)...
Verdens fineste selbuvanter, egenhendig strikket av snille Stina, svigerinnen min, med navnet mitt og en hest på...
Ingen overraskelse at jeg er glad i pels. Og jeg er ikke redd for å innrømme det. Men jeg har selvsagtet et svært bevisst forhold til hva slags pels jeg bruker. Jeg har flere, men de er enten av dyr det er fellingstillatelse på, og hvor vi spiser hele dyret (sau, for eksempel), fuskpelser eller vintagepelser - som denne. Har til og med gått så langt som å sjekke med rådgiver i miljøverndepartementet og fått standpunktet mitt godkjent der. Så det, så... Og champagneflasken er jaggu pyntet med fjær og fuskpels-bånd i leopard!
På trappa hviler en liten, hvit sau og i kurven har jeg gevir funnet på gården hjemme...
I den gamle furua henger et fuglebur klar til å ta i mot besøk. Hallo, småfugler, fersk mat legges ut hver dag!
På salongbordet vokter lille bambi pepperkakene, hjorter pryder den hvite lyskuppelen og en elefant åpner brusflaskene med snabelen...
Og ute i snøen eller inne på sofaen, våre elskede, fantastiske katter: Saga og Colosseum - blandings av 2/3 Norsk Skogkatt og 1/3 Hellig Birma. For tiden pyntet for julen med fuskpels i leopard rundt halsen!
Ha en dyrisk fin dag du også!





1 kommentar:

  1. Εverything is very оpen wіth a preсisе deѕcription of thе
    challenges. It was reallу informative.
    Your site is uѕeful. Τhank you for ѕharing!


    Here is mу website ... Pay Day Loans
    Feel free to surf my page : Pay Day Loans

    SvarSlett

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.