mandag 24. september 2012

BURBERRY!


På slutten av 90-tallet revitaliserte designeren Robert Menichetti det 145 år gamle motehuset Burberry med en ny, lysere fargepalett på de tradisjonsrike rutene. Og VIPS!, var Burberry løftet fra gammelmodig til ultrahipt. Christopher Bailey fra Gucci tok Burburry enda et hakk videre i 2001, med nye plagg, linjen Burberry Prorsum og bruken av it-girls og supermodeller som Kate Moss, Emma Watson, Stella Tennant og Lily Donaldson i kampanjene. Burberry ble YOUNG & HOT!
 Fra trauste ruter til trendy ruter på 1-2-3!
 Jeg kastet meg selvsagt på i 1999, og blakka meg fullstendig på kjøpet av denne høstjakken i ull, signert Menichetti. Så henger den der i skapet, da - år ut og år inn. Og i går, da jeg hadde skaprydding, kom nok en gang den dårlige Burberry-samvittigheten snikende. Moren min sa: "Nå MÅ du kvitte deg med den - du bruker den jo aldri!" Vel, dette er motehistorie, tenker jeg, og ved passerte 65 blir jeg kanskje overlykkelig over å ha spart på den. Eller hur?
Men gudene skal vite at det er vanskelig å bruker ruter i så stort omfang, altså!
Burberry Prorsum anno 2012. Litt enklere å bruke, kan man si.
 Olivia Palermo i høstens Burberry. FIIIIN!

Foto: All Over Press










1 kommentar:

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.